امام صادق علیه‌السلام فرمود:
میل به دنیا، مایۀ غم و اندوه است و بى‏‌میلى و زهد به دنیا، مایۀ آسایش دل و پیکر است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اخبار ویژه » فرهنگی
تصحیح دوباره برخی نمرات پایه دوازدهم بعد از ثبت نمره اعتراض!!!

تصحیح دوباره برخی نمرات پایه دوازدهم بعد از ثبت نمره اعتراض!!!

بعد از اعلام نتايج اعتراضات آزمون هاي نهايي پايه دوازدهم، جمعي از دانش آموزان و خانواده هايشان در تجمعي كه در وزارتخانه و سنجش وزارتخانه انجام شد، به نمرات جديد كه اغلب حاكي از عدم بررسي دقيق و كسر نمره بود، اعتراض مجدد داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری انعکاس آینده، مطابق گزارشی که خانواده های مذکور داده اند ،  زارعی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، قول بررسی و تصحیح مجدد برگه های مورد اعتراض این دانش آموزان و داوطلبان را ظرف ۴٨ساعت آینده، توسط دبیر متخصص!صادر کرده است.
این اتفاق سوالات زیادی را به ذهن متبادر می‌سازد که لازم است، وزارتخانه و دفتر سنجش آموزش و پرورش به آن ها پاسخ دهد؛
قول تصحیح توسط دبیر متخصص ،شائبه تصحیح های غیر اصولی و توسط نیرو های ستادی و غیر معلم را پررنگ می کند که نتیجه آن در بسیاری از موارد اعتراضی به وضوح دیده می شود. افزایش و کاهش های دو الی سه نمره‌ای مؤید این موضوع است.
 پذیرش اعتراض مجدد با روح عدالت و مسئولیت پذیری وزارتخانه در قبال تمام دانش آموزان در تضاد است.اگر بنا به بررسی مجدد هست، این فضا باید برای تمام افرادی که اعتراضی داشتند یا از ترس کسر نمره درخواست بررسی مجدد، ندادند هم فراهم می شد.در حال حاضر اکثریت دانش آموزان کشور، دسترسی به وزارتخانه را ندارند و این حقی است که از این اکثریت ضایع شده است.
 با توجه به پذیرش مجدد این اعتراضات به صورت حضوری، وزارتخانه، موظف است شفافیت لازم را برای اکثریت دانش آموزان ایجاد نماید.هر نوع تغییری اعم از افزایش مجدد، یا بازگشت به نمرات قبل از اعتراض، مصداق بارز حق کشی برای افرادی است که در این تجمع حضور نداشتند اما  به نتیجه خود معترض بودند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*